עיצוב גינת גג – מה היתרונות של גינה ירוקה? ‏

גג הבית הוא מיקום אידיאלי לתכנון גינת גג. סוג זה של גינה יכול להיות די קטן בהשוואה לגני טרה פירמה, ולכן משאיר את עצמו לשמש כמעין חדר חיצוני. ככזה, חשוב לשקול כמה אור הוא מקבל ואיך אתה יכול למנוע ממנו להיות כהה מדי. ישנן מספר דרכים ליצור עיצוב גינת גג, כולל שימוש בחומרים ומרקמים שונים.

חשוב להבין שלגני גג יש יתרונות רבים, מעבר להיותם מושכים מבחינה אסתטית. הם יכולים לשפר את איכות האוויר באזורים עירוניים על ידי הפחתת דו תחמוצת הפחמן והגדלת החמצן באמצעות פוטוסינתזה. יתרון נוסף של גני גג הוא שהם יכולים להפוך את המרחב העירוני לקריר הרבה יותר. ערים רבות מתנסות בטמפרטורות גבוהות יותר מהאזורים הכפריים בשל היעדר צמחייה ומשטחים קשים המשקפים חום. כדי להילחם בבעיה זו, שתלו עצים ושיחים על הגגות.

מלבד נסיגות קרירות בימים חמים, גני גג הם מקום מצוין לארח מסיבות. מאפיין מים גדול, כמה צמחים, ואזור בר חלקלק יכולים ליצור גינה יפה על הגג. מדשאה מתוחזקת היטב היא אפשרות נהדרת לגינת גג. כדי ליצור אזור מסיבות חיצוני, להשתמש ישיבה מינימליסטית נקייה, ואפילו קיר גבול ג 'אלי. בנוסף, גג ירוק חי ישאיר גם את פנים הבית צונן יותר ויפחית את חשבון האנרגיה.

על המתכנן לתכנן גינת גג, לשקול כיצד מכוונים את הגן לבניינים הסמוכים. גני הרוח יותר מוגנים ממשבי רוח חזקים. מצד שני, לגנים בצידו הקדמי של הבניין הסמוך יהיו מגרעות קשות ויהיה צורך במערכת הטיית רוח מבנית כדי למנוע נזק לרוח. אתה יכול גם לבחור מקום מפוקפק או להשתמש במקום מפוקפק.

בחלק מגני הגג יש בעיות עם גשמים, מה שמפריע לשימוש הציבור. למרבה המזל, בבניין הפדרל רזרב בסן פרנסיסקו, למשל, יש תשע חלקות גינה שגבוהות מרמת הרחוב. הם תורמים לירוק העירוני על ידי צמצום זרימת מי הסערה, ואף יכולים לשפר את איכות המים בעיר. בנוסף לכך, גני גג יכולים להפחית את עלויות החימום והקירור ולהקטין את הבעיות הקשורות למזג אוויר קיצוני. אם אתם מתכננים גינה על הגג בחורף, תחשבו איך מזג האוויר באזור שלכם. בנוסף לנוחות של העובדים שלך, אתה יכול גם לעזור לסביבה על ידי הפחתת צריכת אנרגיה.

עיצוב גן הגג הטוב ביותר כולל צמחים שמקורם באזור שלכם. הצמחים המקומיים ימשכו מגוון של פאונה לגינה שלך, ויגדילו את מדד המגוון הביולוגי שלה. הגובה והצפיפות של המעקה יקבעו כמה גבוה וצפוף הגג צריך להיות. בין אם זה בניין גבוה או גג שטוח, זה יצטרך להיות מתוכנן כדי למקסם את יכולות הצפייה. הגובה והצפיפות של הגג תלויים בגובה ובצורת המעקה. שילוב המעקה בתכנון יכול לתת למרחב תחושה עניפה ולהסוות את הסביבה העירונית הקשה.

אמנם זה אפשרי לשתול עץ או שניים בסיר גדול, גינון גג דורש חומרים שונים מאשר גינון קונבנציונלי. האדמה המסורתית כבדה ואינה שומרת על מים או על שורשי צמחים. לכן, יש ליצור מטעי גג מאדמה קלה העשויה באופן אידיאלי מתערובת של טחב כבול, פרליט או ורמיקוליט. אתה צריך גם בשורה המיכל עם בד נוף כדי למנוע שחיקה של המדיום גדל.

גן על הגג צריך להיות מעוצב עם מקומות ישיבה כאשר מזג האוויר מאפשר. לגינה צריך להיות קצת צל לכשיהיה חם מדי. דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שמרפסות גג נצפות לעתים קרובות מבפנים, אז תדאגו להביא את הצמחים שאתם רוצים לראות לחלונות שלכם. בדרך זו, הם יהיו נגישים בקלות לאורחים. חלל קטן על גג גם יספק צל בשעות היום.

כדי לקבל עיצוב גינת גג, חשוב לקבוע את כושר נשיאת העומס של הגג. אם זה מעל 40 סנטימטרים, זה בסדר שיש גינת גג קטנה, אבל לוודא המעקות הם לפחות 42 סנטימטרים מהקרקע בניו יורק. אולם, בהתאם למקום מגוריך, עליך לערוך סידורים מיוחדים כדי לאפשר לו להיות גן. ואל תשכחו כי שיא המעקות על הגג שלך הוא גם מוסדר על ידי החוק המקומי.

פרטים נוספים: https://www.yarok365.co.il/%D7%92%D7%99%D7%A0%D7%AA-%D7%92%D7%92/