דקים סינטטים

מהו דק סינתטי?

דקים סינתטיים הם לוחות דק מלאכותיים המורכבים מפלסטיק ממוחזר, סיבי עץ פסולת וסוכני מליטה המציעים יותר חופש עיצובי ודורשים פחות תחזוקה מאשר דק עץ מסורתי.

אפשרויות הדק הסינתטי של היום יכולות להיות מחולקות לשלוש משפחות שונות, כל אחת מציעה את ערכת הצבעים והביצועים שלה. אלה הם תערובות עץ-פלסטיק לא מכוסות, לוחות פולימר מכוסים, ופוליוויניל כלוריד סלולרי.

כמה זמן מחזיק הדק הסינתטי?

דק סינתטי, המכונה בדרך כלל דק מורכב, הוא סוג של חומר המשמש בדרך כלל לבניית חללי מגורים בחוץ. למרות שדק סינטטי מחקה את המראה של ווד ודורש הרבה פחות תחזוקה מאשר מקבילו מעץ, דקים מרוכבים יכולים להחזיק מעמד שנים מבלי להזדקק לתיקונים או שיפוץ.

כל חומר דק סינטטי מציע יתרונות ייחודיים; עם זאת, ישנם כמה מאפיינים סטנדרטיים המסייעים לחזות את תוחלת החיים שלו.

תוחלת החיים של דק סינתטי תלויה במספר גורמים, כולל שיטות איכות ותחזוקה. בממוצע, דקים מרוכבים נמשכים 25-30 שנה עם מוצרים מסוימים שנמשכים עוד יותר בהתאם ליצרן ולמיקום הגיאוגרפי.

חברות כמו טרקס משתמשות בחומרים ממוחזרים בעת ייצור מוצרי דק מורכבים, ומסייעות לשמור על פלסטיק ועץ פסולת מחוץ למזבלות – מה שהופך את הדק הסינתטי לבחירה ידידותית לסביבה.

רוב הלוחות המורכבים כוללים שכבת סיבי עץ המוקפת בציפוי פוליוויניל כלוריד או שרף פוליאתילן שנועד להגן עליו מפני נזקי לחות וקרינה אולטרה סגולה. עם הזמן מחסום מגן זה נשחק ומשאיר סיבי עץ חשופים הגורמים להתדרדרותו במהירות עם הזמן.

מזג האוויר או תנועת הרגל היומית על הדק יכולים לתרום לנזק זה, בעוד עובש וטחב משגשגים בסביבות חשוכות ורטובות שגורמות לחומרים מורכבים של דק להירקב עם הזמן.

גורם נוסף המשפיע על אורך החיים של דק מורכב הוא חומר הליבה שלו. חלק מהיצרנים משלבים ממוחזרים עם חומרים חדשים לחלוטין בעוד שאחרים מסתמכים על כל הרכיבים הממוחזרים באופן בלעדי.

טרקס היא בין קבוצה נבחרת של חברות המשתמשות בעיצובים מרוכבים מכוסים עם ציפוי שרף משלושה או ארבעה צדדים של הלוח כדי להוסיף עמידות ולהאריך את תוחלת החיים, ולעתים קרובות מגיעה עם אחריות ארוכה יותר מאשר מרוכבים מהדור הראשון המיוצרים אך ורק עם סיבי עץ וליבות פלסטיק.

האם הדק הסינתטי מתחמם?

דק סינטטי עשוי מחומרים ידידותיים לסביבה שונים כמו תוצרי לוואי מעץ ממוחזר או פלסטיק, ומספק לבעלי בתים אלטרנטיבה ידידותית לסביבה לשיפורים ביתיים. לא רק יכול הדק סינתטי להציל עצים ולמנוע פסולת נכנס למזבלות אבל זה יכול גם להציל את העצים עצמם!

דק עץ מלאכותי דורש פחות תחזוקה מעץ טבעי, מה שהופך אותם לאופציה אטרקטיבית למשפחות עסוקות ללא מספיק זמן או אנרגיה להכתים ולצבוע את הדק שלהם באופן שוטף. ישנן אפשרויות צבע שונות זמין, כך שתוכל לבחור מוצר כדי להשלים את העיצוב החיצוני של הבית שלך.

דק סינתטי לא יכול לקבל חם כמו עץ כאשר נשאר בחוץ באור שמש ישיר לתקופות ממושכות, על פי האגודה הלאומית של בוני הבית, אך עדיין עלול להיות חם מסוכן ללכת על אם נותר זמן רב מדי.

הטמפרטורה של דק מורכב תלויה בכמה אלמנטים שונים. זה כולל את חומר ההרכב שלו, צבע הלוח וכמות הגוון הזמין – כל גורם ממלא תפקיד בכמה שהוא מרגיש חם באור שמש ישיר.

לוחות דק פוליוויניל כלוריד בצבע כהה סופגים יותר חום מאשר מרוכבים בהירים, אם כי ההבדל עשוי להיראות דרמטי יותר ממה שהוא באמת.

לפני בחירת אחד עבור הבית שלך, זה רעיון טוב להתנסות עם צבעים שונים או חומרים לפני ביצוע הבחירה הסופית שלך. הציבו דוגמאות בשמש אחר הצהריים, ודרכו עליהן עם גרביים על הרגליים או בלעדיהן על מנת להעריך עד כמה הדק ירגיש עליהם חם.

לחלופין, אתה יכול לשכור מומחה לצאת ולהעריך את תנאי מזג האוויר על הנכס שלך ולהמליץ על סוג אידיאלי של חומר הדק סינתטי לך ולצרכים שלך.

דרך נוספת לשמור על קירור הדק המורכב היא לנצל צל בשפע בחצר האחורית שלך. זה יכול להיות כרוך בהתקנת מטריות פטיו או סוככים, שימוש בערכות רהיטים מתחת לדק והוספת מאווררים כחלק מההגדרה שלך. אתה יכול אפילו לבחור לשתול עצים ופרחים סביב הדק שלך להצללה טבעית-זה יפחית כמה חום נספג מאור השמש ויהפוך את ההליכה עליהם לנוחה יותר!

כמה עבה הוא הדק סינתטי?

חומרי דק סינתטיים מציעים נקודת אמצע משתלמת בין אורן שטופל בלחץ לעצים קשים טרופיים יקרים יותר, ומציעים עשרות שנים של שירות ללא פיצול עם תחזוקה מינימלית הנדרשת. מורכב מאחד מכמה פולימרים בשילוב קמח עץ טחון דק ותוספים שנועדו לייצב פלסטיק ולהגן עליו מפני נזקי אור אולטרה סגול, חומרי דק סינטטיים מספקים שנים של הנאה ללא דאגות ללא עלויות תחזוקה.

מוצרים אלה הפכו לבחירה פופולרית יותר ויותר בקרב בעלי בתים המעוניינים ליצור פרויקטים בר קיימא או לעמוד בסטנדרטים של בניית ליד. מיליוני טונות של פלסטיק ופסולת עץ הופנו ממזבלות באמצעות תוכניות מיחזור כמו זו; יצירת מוצרי קצה שימושיים מפסולת בעלת ערך נמוך.

החומרים הסינתטיים המשובחים ביותר מורכבים מפלסטיק היי-טק בשילוב עם חומר ממוחזר כמו שקיות קניות או עטיפת משטחים. לאחר ההרכבה, החלקים הללו מסיימים עם מעטפת פלסטיק שנועדה לעמוד בפני שריטות, דהייה וחדירת מים.

מרוכבים כתרים הם המוצר הסינתטי המתאים, המציע שפע של מראה ומחירים שיתאימו לכל תקציב. נבנה עם עץ-פלסטיק מרוכבים ליבת חומר עטוף חיצוני מגן מעטפת אשר מוסיף צבע, כתם התנגדות, ואסתטי תכונות כגון מוגבר נוקשות.

חומרים מרוכבים רבים מכוסים מגיעים עם אחריות של 25 שנה נגד דהייה, צביעה וכשל מכני. חלקם אפילו מכילים תוספים מיוחדים החוסמים אור אינפרא אדום כדי לשמור עליהם קרירים יותר לאורך זמן.

מרכיבים ללא כיסוי נוטים להיות זולים יותר ומעט גסים יותר מאשר מוצרים מכוסים, אך דוהים מהר יותר בשל חוסר הגנה מפני מים; עם זאת, כמה מותגים מובילים כגון מבט מגן לחות עשויים אפילו להיות מתאימים לצלילה.

צמיחת עובש וטחב על מוצרים לא מכוסים רגישה יותר מאשר במוצרים מכוסים בגלל אבק עץ שנחשף ללחות; עם זאת, עם ניקוי קבוע ככל שמתעורר בלגן על הדק, הדק שלך צריך להמשיך להיראות יפה במשך שנים.

התקנת מערכות ניקוז ומסילות כדי להסיט את המים העודפים מאזור הדק הסינתטי שמתחתיו היא המפתח להאריך את תוחלת החיים שלה, לחסוך כסף ותיקון חשבונות על ידי שמירה על אזורים דולפים יבשים. צעדים אלה יכולים לחסוך סכום כסף ניכר לאורך זמן מכיוון שדליפת מים דורשת לעתים קרובות תיקונים יקרים.

חומרים סינתטיים מציעים לקבלנים מגוון רחב של צבעים שיעזרו ליצור ניגודים בולטים בפרויקטים שלהם. קבלנים יכולים להשתמש בחומרים סינתטיים כדי להתאים לוחות פסיה לבנים עם סיפוי הבית הלבן או סיפוי כהה עם מערכות בלסטר כהות, או דפוסי עצם דגים עם גדרות דק בדפוסי עצם דגים עבור אפקט חזותי דרמטי.

למה לבחור בדק סינתטי?

כשמדובר בבחירת חומר הדק האידיאלי לביתך, ישנן אפשרויות שונות. בחירת חומר פופולרית אחת היא דק מרוכב; אפשרות עמידה אך ידידותית לסביבה זו מורכבת מפלסטיק ממוחזר מעורבב עם פסולת עץ.

לוחות מלט מציעים עלויות תחזוקה נמוכות תוך הוספת ערך לנכס שלך, בנוסף הם קלים ובטוחים יותר להתקנה מאשר עץ מסורתי.

חברות מסוימות מספקות לוחות דק מרוכבים מכוסים המכילים ליבה של תוצרי לוואי מעץ ופלסטיק ממוחזר, המכוסים משלושה או ארבעה צדדים בכובע סינטטי חיצוני כדי להגן עליו מפני לחות, למנוע צמיחת עובש ולשפר את יכולת מזג האוויר שלו.

לוחות אלה משתנים בין יצרנים וקווי מוצרים, אך רובם נוצרו במיוחד כדי להיות עמידים בפני כתמים ושריטות, כמו גם קלים לתחזוקה עם ניקוי מים וסבון, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת עבור בעלי בתים רבים.

רוב החומרים המורכבים המכוסים נוצרים על ידי ערבוב פלסטיק ממוחזר (פוליאתילן או פוליוויניל כלוריד), קמח עץ טחון דק, ותוספים כדי לייצב את הלוח יחד עם חימום כדי ליצור חומרים מרוכבים חזקים יותר המתנגדים לפריצה או עיוות טוב יותר.

מוצרי עץ פלסטיק יכולים גם להיות עמידים יותר לנזק אולטרה סגול מאשר מוצרי עץ מסורתיים, כי פלסטיק לא סופג קרני אולטרה סגול כמו עץ.

חומרים מרוכבים מגיעים במגוון צבעים ודוגמאות, מה שמקל על התאמתם לחלק החיצוני של הבית שלכם ולמצוא אחד העונה גם על הסגנון וגם על התקציב שלכם.

חומרים מרוכבים ידידותיים יותר לסביבה מעץ מכיוון שהם אינם מגיעים מעצים שיהיה צורך לכרות אותם, ובשל התוכן הממוחזר המשמש בחומרים מרוכבים הם מגדילים את אריכות החיים ומפחיתים את פסולת המזבלה.

אנשים בוחרים בדק מרוכב מכיוון שהוא מציע עמידות ודרישות תחזוקה מינימליות, הנמשכות בדרך כלל 25-30 שנה עם שטיפה וכתמים תקופתיים בלבד לפי הצורך. יתר על כן, חומרים מרוכבים נוטים להיות ללא סדקים ועמידים להחלקה בהשוואה לחלופות עץ.

לקריאה נוספת לחצו

https://superdeck.co.il/